BMW motor til offroad

BMW motor til offroad

Drejningsmoment, hestekræfter, driftsikkerhed, økonomi … og lyd. Disse punkter er kernen for mange når de skal vælge offroad køretøj. Det er også en af årsagerne Nissan Patrol er hadet/elsket af mange, for motoren er ikke driftsikker i det omfang mange måske ønsker – men det er der efterhånden en løsning på.

Hvis man kigger på trends i Australien, vil man se flere og flere skifter deres motor i Nissan Patrol ud med en BMW M57 diesel motor. De er efterhånden billigere at skaffe, end en Nissan eller Toyota række 6 motor. M57 motoren kommer i flere modeller.

  • M57D25 – 2,497 ccm. 350Nm (sidder bla. i BMW E39 525d)
  • M57D25TÜ – 2,497 ccm. 400 Nm (sidder bla. i BMW E39 as 530d)
  • M57D30 – 2,926 ccm. 410 Nm (sidder bla. i BMW 330d/x5/530d/730d)
  • M57D30TÜ – 2,993 ccm. 410-580Nm (sidder bla. i BMW 330d/x5/530d/730d)

En fordel ved at vælgen en BMW M57 dieselmotor i stedet for eks. en 4,0 L Toyota 2H motor, er det er nemmere at gøre lovligt. For BMW’en har samme slagvolumen og er nem at skaffe papirer på. Så hvad venter i på? Lyden fejler heller ikke noget 🙂

Nissan Patrol med BMW M57D30TÜ motor

About krish

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Required fields are marked *